Külföldi csekk beváltása

Külföldi csekk beváltása

Saját tapasztalat, a cikkben leírt gondolatok.
Szóval, a helyzet nem egyszerű, sőt egyre bonyolultabb lesz itt Magyarországon. Nemrégiben kaptam egy csekket, 100$-nyi összeggel, kanadából, a Kanadai Nemzeti Banktól. Hát elindultam a kis városkámba, hogy én hozzá szeretnék jutni ehhez az összeghez.

Itt kezdődtek a bajok.

A külföldi csekkek beváltása Magyarországon olyan akár egy egy kör formájú alakzatba beletenni egy háromszöget, vagyis nagyon bonyolult.
Gyakorlatilag csak 1 bank tudta nekem beváltani a csekkemet. Összesen 8 bankban voltam (OTP  1 nagy, 1 plázás, K&H 1 pici, 1 nagy ; 1 MKB ; 1 CIB ; 1 Raiffaisen ; UniCredit ). 
Nos ebből a választékból csak 1 bank képes nekem beváltani a külföldi csekkemet, az pedig az UniCredit, mindenhonnan elküldtek azonnal, hogy ők nem foglalkoznak ilyesmivel és nem is fognak a jövőben, esetleg az OTP-hez érdemes bemenni, ők csak annyit mondtak hogy jelenleg nincs valamilyen szükséges szerződésük ehhez a fajta tranzakcióhoz.
Az UniCredit készséges volt, de tényleg. Viszont itt sem volt egyszerű a helyzet, először is egy fél órás procedúra keretében dollár számlát kellett nyitnom, hogy lehessen hova utalni a pénzemet. Utána pedig a csekk "feladása" az anyabanknak történik. Azt ígérték hogy maximum 2 hónap (igen 2 hónap ami nagyon nagyon sok idő) amíg a pénzem ideér, de ez gyakorlatban rövidebb.  Viszont 1 dologról nem tudtak tájékoztatni, a kezelési költségről. Azt mondták ez több dologtól is függ egy külföldi csekknél, mint például az anya bank kapcsolata a külföldi bankkal, vagy közvetítő bank használata.

Szóval ha külföldi csekket szeretnél beváltani mindenképp az UniCredithez fordulj, vagy a helyi OTP-hez ha esetleg már megújították a szükséges szerződésüket, az OTP-nél is 2 hónapos várakozási idővel kell számolnunk. 

Az UniCredit biztos költségei: 420ft / hó a dollár számla, de ezt bármikor megszüntethetjük.